Day 07 – Your favorite memory

Mitt favoritminne. Wow, det är ju nästan omöjligt. Jag menar, jag har inget verkligt jättespeciellt minne. Typ, jag har aldrig varit med om att få ett syskon, aldrig varit på bröllop/dop eller något sådant. Begravningar har jag varit på men det är väl inte direkt någon höjdare.
Mitt favoritminne är i alla fall helt klart något från när jag var liten. Räknas minne som något man har på film men inte kommer ihåg?
I så fall är det när mamma filmar oss alla fyra barn, och frågar vad vi vill bli när vi blir stora. Min äldsta syster Tina säger lite halvkaxigt självsäkert "Jag ska bli fotomodell, eller skådespelerska", väldigt feminim.
Tommy, min bror säger med ett så himla härligt tonfall "Fotbollsprooooffs!" och knycker med huvudet som en riktig man.
Tessan, hon sitter där helt lost och försöker komma ihåg vad det hon vill bli heter. "Ååååhåhhhh vad heter det nu igen.. Sån där... Åååhh...", vi alla sitter och gissar och till slut gissar någon rätt och säger "Veterinär" och Tessan brister ut i ett "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA". Djurvän minsann, ändå är det Tina som är vegetarian.
Sen vinklas kameran mot mig. Ung och blyg som jag var. Jag mumlar något ohörbart, väldigt blygt. Mamma frågar "Vad sa du?" och jag säger "... En... Bläckfisk... hehe...." Tessan brister ut i asgarv och jag skrattar som om jag egentligen bara skämtade, men jag, som känner mig själv ganska bra i alla fall, är helt säker på att jag faktiskt var seriös. Jag menar, hur coolt vore det inte med åtta armar?


Vem vill inte?


Kommentarer
Postat av: majsan

hahahahahhahahhahahahaha skööön Titti!

2010-12-15 @ 12:50:39

Kommentera mera:

SKRIV DITT NAMN!!!!
Kom ihåg rutan

MAILMAILMAILMAIL

Skryt då. skriv din sida.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0