Barn är underskattade

En pappa, farfar och två barn sitter runt ett bord på tåget. Efter ett tag börjar pappan och farfadern diskutera de mest onödiga sakerna de hade med sig på semesterresan, både snöskyfflar och grillar nämns. Samtidigt sitter flickan ~8 och hoppar upp och ner i sitt säte och viftar med handen.
Flickan: Jag vet, jag vet! Jag vet det onödigaste!
Pappan (suckar över att ha blivit avbruten i samtalet men vänder sig mot sin dotter): Vad var det då?
Flickan: Det mest onödiga på hela resan, det var farfar!
.
En man och en kvinna, båda ~35, och deras dotter ~5 har picknick på en hög klippa.
Pappan (tar upp en sten och säger till dottern): Lyssna nu ska du höra hur högt upp vi är.
Pappan kastar stenen över kanten och efter en stund hörs en duns.
Pappan: Hörde du? Hörde du hur långt ner det är?
Dottern (vänder sig mot mamman): Mamma, är det nu jag ska låtsas bry mig om vad pappa gör?
.
En man ~45 som är uppenbart blind, sitter med vad som verkar vara hans två barn, dotter 10 och son ~6.
Dottern: Nu kommer kontrollanten!
Pappan: Jaha…
Dottern: Vet du hur jag vet det?
Pappan: Nej?
Dottern: För jag ser henne!

Kommentarer

Kommentera mera:

SKRIV DITT NAMN!!!!
Kom ihåg rutan

MAILMAILMAILMAIL

Skryt då. skriv din sida.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0