VEEEGAS

Såååå, nu har jag äntligen ordentligt wi-fi igen! Och lite, lite tid över innan jag tänkte sova. Även fast mina roomies redan gör det. Bara jag som är cool som är vaken efter 11, woah! Så, igår kom vi tillbaks från Las Vegas! Det var verkligen hur ballt som helst att vara där. Även fast vi inte var 21 och egentligen inte kunde göra någonting över huvud taget så fanns det aktiviteter för oss småbarn! Så tråkigt att jag nyss växte ifrån småbarnsgrejen i Sverige dock och att åka hit är som att åka tillbaks i tiden haha, men! 
Åkte dit på fredagen vid 11 AM (jaa har tydligen börjat använda deras termer nu??), och givetvis tajmade vi in en bilolycka så att det tog oss ungefär 10 timmar att åka dit. Hallelujah. Men var kinda awesome att åka igenom landskapen, Nevada är verkligen öken-aktigt. När vi till slut kom dit vandrade vi mest omkring bland allt, träffade på några andra vänner som åkte bil dit, men gick bara omkring och var amazed. När jag kom tillbaks till rummet (var med andra vänner i annat rum, de i mitt rum gick och la sig tidigare), så var jag utelåst. Funfunfun, så gick till receptionen och de skulle skicka security men ingen kom så knackade på och väckte alla :))) 
På lördagen gick jag och Lana till poolen och hängde på förmiddagen, såå stört varmt där verkligen. Ökenklimat som sagt. Sen tänkte vi att vi skulle åka till en outlet, så tog bussen dit men missade bussen tillbaks, så vi gick över 5km i 40 graders värme. Det var nog värre än Runyon Canyon. Heeelt galet.
Mot kvällen så tog vi en partybuss till Fremont Street. Partybussen var fantastiskt rolig! Var liksom säten på sidorna och öppet i mitten så alla stod och dansade på säten och golv, de spelade hög musik och belysningen var ball. Så kul! Fremont Street var inte dåligt heller, sjukt mycket utklätt folk och massa coola ställen och ja, Vegas-grejor. 
Söndagen åkte vi hem tiiidigt, tio på morgonen-tidigt. Var dessutom utelåsta då också efter frukosten, var så nära på att missa bussen haha men det löste sig. Lucky us. 
Okej too much of a bible, men detta är ju min lilla väldigt offentliga dagbok, hah. Och förhoppningsvis vill åtminstone några av familj och vänner veta läget, hoho.
 
On our waaay. Åh, gick inte att ta bild för det gör det inte rättvisa.
 
Lite Vegas.
 
I vårt hotell. Vi bodde på pyramiden! Också väldigt sweet. Luxor Hotel.
 
Utanför vår entrédörr till rummet. Utsikt över insidan av hotellet. Man ser att det är en pyramid iaf!
 
Ännu lite Vegas.
 
Mer Vegas. Haha okej ska sluta. Men castle ju!
 
Detta är alltså utsikten från rummet. Dör lite inombords, det var näiz.
 
Bästa. Ever.
 
Glass. Ice cream. Gelado. Call it whatever u want, it was weird.
 
Eftersom den där jäkla trippen till outleten skulle vara värt det så ruinerade jag mig själv på en Michael Kors väska. Har suktat efter en så länge och det är ju i alla fall väldigt mycket billigare här om än fortfarande svindyrt. Men så fin!
 
Yeeey our girlcrew på partybussen innan dansandet drog igång. Vi delade även rum!
 
Thaaaa partybus.
 
Fremont Street.
 
This is just me kissing a bunny-guy.
 
Marcello med Kizz. See what I mean med massa utklätt folk, haha.
 
Hittade en oxygen bar???? Konstigaste ever. Kanske inte syns men står liksom "Treats: Hangover, headache, allergy, jetlag.." osv. Så. Himla. Konstigt.
 
Mer Fremont Street.
 
On the road again! Hemvägen tog i alla fall bara typ 7 timmar.
 
Yup. En amigo köpte en hatt som jag tror vi alla haft på oss nu. Sharing is caring.
 
Ooooch detta var idag. Nämnde ju att italienarna skulle laga pasta åt oss, and they did! Älskar vårt lilla gäng vi bildat här. Det är awesome.

Idag var vi även på en sådan där klassisk tourist-tour. Massa kändishus och grejor. Om jag får tid kanske jag slänger upp något imorgon. 
Now - Sleep!
Nighty.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera mera:

SKRIV DITT NAMN!!!!
Kom ihåg rutan

MAILMAILMAILMAIL

Skryt då. skriv din sida.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0