Ge mig en tia

Nu är det inte långt kvar. 1 timme och 10 minuter. Sedan blir man fri och släpps ut ur "skolan". Inte för att man gör något speciellt tillfredställande, men det bästa med skolan, det är att man uppskattar ingenting. Jag menar, jag sitter hellre och stirrar ut i tomma intet, njuter av lugnet, än att vara i skolan. Faktiskt.
Hmm.. Man kanske lär sig något i skolan trots allt. Att uppskatta tiden man inte är i skolan.
Ja, där ser man.
Idag är det lucia. Jahapp. Inte något jag direkt firar, när jag var jeteliten hade jag och mina syskon ett luciatåg hemma för mamma och pappa, mysigt. Men dom tiderna är över för länge sedan. Idag är höjdpunkten av firandet om mamma skulle köpt hem lussebullar från Ica, men jag tvekar.


Ganska identisk bild från våra luciatåg förr i tiden, tänk dig den där gånger fyra. Stackars mamma och pappa.

Kommentarer

Kommentera mera:

SKRIV DITT NAMN!!!!
Kom ihåg rutan

MAILMAILMAILMAIL

Skryt då. skriv din sida.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0