NAMN

Smått otippat ändå!

Sveriges vanligaste pojknamn, 2009:

1. Lucas
2. Elias
3. Oscar
3. William
5. Hugo
6. Alexander
7. Oliver
8. Viktor
9. Erik
10. Axel

Sverige vanligaste flicknamn, 2009:

1. Alice
2. Maja
3. Ella
4. Emma
5. Elsa
6 Alva
7. Julia
8. Linnea
9. Wilma
10. Ebba

Här är namnen som godkänts – och fått avslag

Godkända
Fyra – finns flera andra räkental i både bestämd och obestämd form.
Mig – inte olämpligt.
My-Love – väcker inte anstöt eller obehag.
Okej – inte uppenbart olämpligt.
Passionfruit – inte olämpligt.
Tid – inte anstötande eller olämpligt.
Unistar – inte uppenbart olämpligt.
Vilse – väcker inte anstöt.

Avslag
Blomsterblomma – främmande för svenskt språkbruk.
Lillprins – är en titel i anslutning till ett förnamn. Inte lämpligt.
Malin – feminin prägel och därför inte godkänt som mansnamn.
Rock-President – fyller inte de krav som svensk namnlag ställer på förnamn.
Röckmusslan – upplevs som kuriositet. Främmande för svenskt språkbruk.
Stålmannen – efternamnsliknande karaktär. Risk för obehag.
Tequila – obehag. Olämpligt som förnamn.


Ps. Jag hatar mitt namn, tänkte byta nu till gymnasiet men eftersom att jag börjar i Österåkers där de flesta vet vem jag är (Vi bor i Åkersberga.. Alla vet vilka alla är.) så kändes det dumt. But I still hate it!


Kommentarer

Kommentera mera:

SKRIV DITT NAMN!!!!
Kom ihåg rutan

MAILMAILMAILMAIL

Skryt då. skriv din sida.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0