Ålder är bara en siffra

Ibland börjar jag fundera på åldern i det här huset. Ikväll ska mamma på partyfestival i Huddinge och jag ska sitta hemma, äta glass och tycka synd om mig själv eftersom att alla andra är på krogen (nackdelen med att hoppa upp en klass).
Igår när jag var på bio kom jag hem vid halv tio, och fann att mor min inte var hemma. Blev lite orolig och ringde henne, men hon svarade inte. Vid tolv smög hon in genom dörren och jag var nära på att skälla ut henne om jag bara hade orkat resa mig ur sängen.
Sååå... Jag kommer bli en fantastisk mamma när dagen är kommen, med tanke på att jag redan är en.
"Orup har satt ihop sitt gamla band Intermezzo för en enda unik spelning som man inte bör missa!" står det i beskrivningen till festivalen mor ska till. Hennes kompis bror spelar då i Intermezzo så dom ska härja backstage. "Jag ska kolla extra mycket på Europe, han är snygg", sa mamma. "Jag vill inte veta", sa jag.

Kommentarer

Kommentera mera:

SKRIV DITT NAMN!!!!
Kom ihåg rutan

MAILMAILMAILMAIL

Skryt då. skriv din sida.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0